I to wystarczy?

Firma z branży IT, chcą wdrażać analizę win-loss. Pytam: dlaczego?
– Chcemy wygrywać więcej transakcji.
– A co robicie dzisiaj?
– Jak wszyscy. Reklama, sociale, Clutch. Standardowo.
– A na jakiej podstawie modyfikujecie oferty? Analizujecie swoje zwycięstwa i porażki?
– Jak wygrywamy deala, to każdy jest zadowolony i nie pyta dlaczego wygraliśmy. Rozmywa się to. Jak przegramy, to najpierw szukamy winnych, a potem zapominamy jak najszybciej o tej transakcji, bo to nic przyjemnego.
– Pytacie klientów o powody zwycięstwa czy przegranej?
– Staramy się zbierać feedback, ale każdy pyta po swojemu. Nie zawsze pytamy, bo to trudne.
– I to wystarczy?
– Nie bardzo. W ostatnim czasie przegraliśmy u jednego klienta 10 na 12 zapytań ofertowych z różnych business unitów jego firmy. Nie wiemy co się stało. Czemu przegraliśmy.
——
😨 Brzmi znajomo?
Gdy wygrywasz – pijecie szampana i nikt nie pyta dlaczego.
Gdy przegrasz – wszyscy drapią się po głowie i każdy ma swoją teorię na ten temat. Ale nikt naprawdę nie wie.
Wiadomo tylko jedno: winny na pewno się znajdzie…

Nie ma ani sprzedaży, ani wniosków, ani szansy na poprawę.

Categories Analiza Win-Loss/MotoManager/Po co?/SalesManager

Post Author: Radek Pogoda

2 Replies to “I to wystarczy?”

  1. If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.