Czego w kryzysie uczy psi fryzjer, weterynarz czy dentysta?

Po moim wczorajszym wpisie, pokazującym historię Klienta z branży eventowej, skontaktowało się ze mną parę osób z pytaniami jak mogą działać w dzisiejszej sytuacji.

Podzwoniłem po znajomych i zebrałem dla nich trochę ciekawych pomysłów. Chcę pokazać je również tutaj, żebyście mogli je podpowiedzieć swoim znajomym. Wielu z Was przesłało ten wczorajszy wpis osobom, które toną w czarnych myślach, myślę więc, że i ten dzisiejszy przyda się niejednemu z Waszych znajomych… 

Jak poradzić sobie w biznesie, który wymaga fizycznego kontaktu z Klientem?

Tu odpowiedzi dostarczyli mi mój psi fryzjer i zaprzyjaźniony weterynarz. A ponieważ od nich się zaczęło – postanowiłem wrzucić zdjęcie mojego Jazza, jako ilustrację. Jego niezaprzeczalny psi wdzięki jest wart Waszej uwagi 😉

Obie placówki – fryzjerska i weterynaryjna – pracują normalnie, wprowadzili tylko obostrzenia co do liczby osób w poczekalniach. Stwierdzili, że skoro i tak każdy z nas nosi przy sobie komórkę, najlepszą drogą komunikacji będzie wykorzystanie właśnie jej. 

Wysłali do Klientów umówionych na zabiegi w najbliższych tygodniach prostą informację SMS’ową w której wrzucili parę zdań. oto one:

  1. działamy normalnie w godzinach xx -xx w dni powszednie i yy-zz w soboty,
  2. jeśli masz umówiony zabieg – przyjdź ciut przed planowanym czasem i zapytaj przez uchylone drzwi czy możesz wejść z psiakiem bezpośrednio do pokoju zabiegowego,
  3. jeśli musisz poczekać, bo poprzedni zabieg jeszcze się nie skończył – poczekaj na zewnątrz. Po zostawieniu zwierzaka na zabieg również opuść poczekalnię, a my zadzwonimy do Ciebie, gdy zabieg się skończy, żebyś mógł odebrać futrzaka.

W ten sposób właściciele zakładów chcą ograniczyć możliwość przenoszenia wirusa przez meble i sprzęty w poczekalniach. Chcą również do minimum ograniczyć kontakt własnych pracowników z Klientami ponad to, co jest absolutnie konieczne.

Dla osób, które przychodzą “z ulicy” stosują tę samą zasadę – wywiesili je na drzwiach i robią co tylko możliwe, żeby pracować normalnie, ale z jak najmniejszym kontaktem międzyludzkim.

A co w biznesie, w którym usługę wykonuje się “na człowieku”?

Tu odpowiedzi dostarczył mój dentysta. W końcu On nie może poprosić, żeby ktoś zostawił “żuchwę do roboty”, a sam spadał poza obręb poczekalni… 😉

Przede wszystkim wyszli z podobnego założenia jak psi fryzjer czy weterynarz i postanowili wykorzystać to, że mają numery komórek i maile do wszystkich swoich pacjentów. 

Do całej bazy puścili SMS’a o treści bardzo podobnej do tego powyżej, głównie po to, żeby pokazać Klientom, że pracują normalnie i można nadal korzystać z ich usług.

Ponieważ jednak ich Klienci to często osoby starsze, dużo bardziej narażone na skutki wirusa, dorzucili do SMS’a numer kontaktowy na swoją recepcję i poprosili pacjentów zaniepokojonych wpływem wirusa na osoby w podeszłym wieku o indywidualny kontakt z recepcją.

Dziewczyny na recepcji wyposażyli też w formularz z pytaniami i poradami dla osób starszych. Podczas rozmowy opartej o taki formularz recepcjonistka zadaje pytania o przebyte przez pacjenta choroby układu odpornościowego i oddechowego i jeśli pojawia się którakolwiek z nich – odradzają wizytę i przesuwają pacjenta na osobną listę, którą będą obdzwaniać jak tylko skończy się zagrożenie epidemiologiczne. 

Do pacjentów, którzy mają umówione zabiegi na najbliższy czas, recepcjonistka dzwoni nieprzerwanie od wtorku i prosi o nie przychodzenie do poczekalni. Pyta czy pacjent przyjedzie do nich samochodem, bo jeśli tak, to ma poczekać w aucie, a ona zadzwoni jak tylko poprzedzający go pacjent wyjdzie z gabinetu na ulicę.

Myślę, że podobne rozwiązania można wprowadzić również w innych branżach, np. w salonach kosmetycznych czy punktach sprzedających ubezpieczenia, żeby nie podcinać i tak słabnącego biznesu.

Myślę, że dziś kluczem jest praca na telefonie, SMS’ach i mailach, żeby wskazać Klientom możliwość korzystania z usług w formie tak bardzo normalnej, jak się da. I tu niestety wyjdzie jedno – to jak dobrze ktoś w legalny sposób zbiera dane swoich Klientów, żeby móc je wykorzystać właśnie w takich nietypowych okolicznościach.

Ci, którzy dane mieli w nosie, bo niósł ich Klient “z ulicy”, mają poważnie przechlapane. Ale to już temat na inny artykuł, nad którym zacząłem już pracę, bo im też warto pomóc.

Trzymajcie się ciepło i puśćcie ten tekst osobom, które prowadzą biznes o zbliżonym charakterze. Puśćcie go też pracownikom lub członkom rodziny takiego przedsiębiorcy, bo w dzisiejszych gorących czasach sam szef może nie mieć czasu na social media. 

Może wspólnie uda nam się komuś pomóc przetrwać tę nawałnicę…

Zapisz się na newsletter!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gawler Sp. z.o.o. dla potrzeb kontaktu w sprawie oferowanych usług.

Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych dla firmy Gawler Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883), a także wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Gawler Sp. z o.o., ul. Stysia 22 lok. 15, 53-526 Wrocław, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000711805, NIP: 8992838175.

Categories Uncategorized

Post Author: Radek Pogoda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zapisz się na newsletter, a otrzymasz praktyczne wskazówki i materiały!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gawler Sp. z.o.o. dla potrzeb kontaktu w sprawie oferowanych usług.

Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych dla firmy Gawler Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883), a także wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Gawler Sp. z o.o., ul. Stysia 22 lok. 15, 53-526 Wrocław, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000711805, NIP: 8992838175.

 

Zapisz się na newsletter, a otrzymasz praktyczne wskazówki i materiały!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gawler Sp. z.o.o. dla potrzeb kontaktu w sprawie oferowanych usług.

Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych dla firmy Gawler Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883), a także wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Gawler Sp. z o.o., ul. Stysia 22 lok. 15, 53-526 Wrocław, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000711805, NIP: 8992838175.

 

Wypełnij formularz aby rozpocząć współpracę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gawler Sp. z.o.o. dla potrzeb kontaktu w sprawie oferowanych usług.

Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych dla firmy Gawler Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883), a także wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Gawler Sp. z o.o., ul. Stysia 22 lok. 15, 53-526 Wrocław, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000711805, NIP: 8992838175.

 

Zapisz się na newsletter, a otrzymasz praktyczne wskazówki i materiały!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gawler Sp. z.o.o. dla potrzeb kontaktu w sprawie oferowanych usług.

Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych dla firmy Gawler Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883), a także wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Gawler Sp. z o.o., ul. Stysia 22 lok. 15, 53-526 Wrocław, Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000711805, NIP: 8992838175.